Мовлення батьків – зразок для дитини

Кожен з батьків хоче бачити свою дитину успішною і впевненою у собі.
Важливу роль для досягнення цієї мети відіграє чітке, правильне мовлення. Немає значення, ким в майбутньому стане ваша дитина. Чітке, грамотне мовлення стане в нагоді в будь-якій сфері діяльності.
Дуже велике значення для розвитку мовлення дитини має мовленнєве середовище, в якому вона росте. Дитина наслідує мовлення дорослих, з якими вона найчастіше спілкується. З цієї причини батьки, бабусі і дідусі повинні постаратися, щоб їх мовлення було зразком для малюка. Адже дитина спочатку не знає як потрібно правильно говорити. Вона звертає увагу на дорослих, прислухається до їхнього мовлення, намагається копіювати його, поступово наближаючись до зразка.
Хотілося б розповісти батькам про певні помилки, які допускають деякі
з них, спілкуючись з малюками.
• Є батьки-«мовчуни», які через свої індивідуальні особливості зовсім мало розмовляють між собою, майже не спілкуються з іншими людьми. Як наслідок, мовлення дітей у таких сім’ях запізнюється у своєму розвитку, оскільки у дитини є можливість наслідувати тільки мовчання. Ось малюк і мовчить. Мовчати в таких умовах буде навіть дитина з нормально розвиненим мовленнєвим апаратом. Ну, а якщо у дитини є певні порушення в центральному або периферичному відділах мовленнєвого апарату, то їй буде дуже складно почати говорити.
З цього потрібно зробити висновок, що з дитиною і в її присутності необхідно розмовляти обов’язково. З перших днів її життя необхідно розмовляти з дитиною. Мовлення має бути емоційним, лагідним, супроводжуватися посмішкою. Емоційний контакт із малюком сприяє його повноцінному розвитку.
• Часто ми спостерігаємо батьків, які, не маючи мовленнєвих порушень, говорять швидко, невиразно, нечітко промовляють закінчення. Так само вони розмовляють з малюком, відповідають на задані дитиною питання. У цій ситуації дитина також позбавлена повноцінного зразка для наслідування. Це також може призвести до виникнення мовленнєвих проблем. Щоб малюк не перейняв від вас подібну манеру вимови, намагайтеся в його присутності говорити неквапливо, чітко промовляючи закінчення слів.
Іноді трапляється, що дітей дошкільного віку (а це період активного мовленнєвого розвитку) «відправляють» до села до бабусі. Як правило, бабусі більше звертають увагу на фізичне здоров’я дітей, а їхньому мовленнєвому розвитку не приділяють достатньо уваги.
У таких випадках мовлення дитини на момент вступу до школи часто виявляється недостатньо розвиненим.
• Досить часто дорослі, розчулюючись і наслідуючи дитячу мову, починають «сюсюкати» з дітьми, тобто відтворюють всі недоліки дитячої вимови. Це також є одним із видів несприятливого впливу на мовлення дитини.
Наслідки такої поведінки з боку дорослих будуть негативними: у малюка буде відсутнім стимул для вдосконалення свого мовлення.
Хотілося б донести до батьків, наскільки важливо правильно розмовляти малюком. Адже через те, що дитина перебуває в умовах несприятливого мовленнєвого середовища, порушення мовлення можуть виникнути навіть у дітей із нормально розвиненим мовленнєвим апаратом. Якщо у дитини є певні особливості розвитку мовленнєвого апарату, то наслідки можуть бути дуже серйозними.
Дорогі батьки! У вас є одна дуже важлива перевага у порівнянні з найбільш кваліфікованим спеціалістом-логопедом: ви знаходитесь поряд з малюком протягом тривалого часу. У процесі повсякденного спілкування ви можете багато зробити для розвитку мовлення малюка: почитати казку, поспівати пісеньки, пограти в ігри та просто поговорити з ним. Не забувайте про свої можливості, і у вашої дитини все буде добре.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.