Роль батьків у виконанні домашнього завдання

Сім’я та дошкільний навчальний заклад – два важливі, тісно взаємопов’язані між собою інститути соціалізації дитини, в яких відбувається становлення та формування повноцінної гармонійної особистості. Саме потребами сьогодення продиктована необхідність якомога тісніше поєднувати родинне й суспільне дошкільне виховання.

У ст. 8 Закону України «Про дошкільну освіту» зазначається, що сім’я зобов’язана сприяти здобуттю дитиною освіти у дошкільних та інших навчальних закладах або забезпечити дошкільну освіту в сім’ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. Також наголошено, що відвідування дитиною закладу дошкільної освіти не звільняє сім’ю від обов’язку виховувати, розвивати і навчати її в родинному колі, адже батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, а також збереження їх життя, здоров’я, людської гідності.

Особливе значення для успішного проведення корекційно-розвиткової роботи, в межах закладу дошкільної освіти, має співпраця учителя-логопеда з батьками. Виконуючи домашні завдання та слідуючи порадам учителя-логопеда можна досягти максимально швидких та ефективних результатів у роботі над порушеннями  мовленнєвого розвитку.

  • Слідкуйте за вимовою дітей.

    Домагайтеся правильної вимови поставлених логопедом звуків. Інакше виконана робота може зійти нанівець: недостатньо автоматизовані звуки можуть «загубитися», і необхідно буде починати роботу з їх встановлення заново. Виправляйте помилки у вимові слів складної складової структури (наприклад, «блатека» – бібліотека, «бареліна» – балерина, «валосіпед» – велосипед тощо.

  • Збагачуйте словниковий запас дітей новими словами.

Цьому сприяють прогулянки, походи до лісу, виїзди на дачу, екскурсії до музеїв, виходи в театр, цирк. Закріплюйте в пам’яті дітей назви місяців, явищ природи (блискавка, туман, злива тощо), рослин (ягід, квіткових рослин, дерев, овочів і фруктів), тварин.

  • Читайте разом з дітьми художні твори, переказуйте короткі тексти, усно складайте казки, розповіді, спираючись на особистий досвід дітей. Вечірньої пори просите дітей поділитися враженнями про побачене за день
  • Виправляйте помилки дітей в граматичному оформленні речень: помилки у вживанні прийменників, в узгодженні слів, помилковий порядок слів у реченні. Наприклад, «Шишка впала із гілки» – Шишка впала з гілки. «Діти грають в ігри цікаві» – Діти грають в цікаві ігри. «Я бачив на гілці дві пташок» – Я бачив на гілці двох пташок.
  • Розвивайте дрібну моторику. Пам’ятайте, що малювання, ліплення, аплікація, розфарбовування розвивають дрібну моторику рук, що в свою чергу впливає на розвиток мовлення.

 Виконання всіх цих рекомендацій та дмашнійх завдань учителя-логопеда – великий вклад в роботу по формуванню чіткого, «чистого» мовлення, що в свою чергу є запорукою майбутнього успішного навчання, як в дитячому садку, так і в школі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.